SK KAMPUNG SAWAI: KEM KEPIMPINAN PELAJAR

 TARIKH PELAKSANAAN: 26 - 27 JULAI 2022


Penbinaan sahsiah murid perlulah dididik dari awal dan dibimbing dengan sebaiknya. Mengambil langkah penerapan jiwa pemimpin, Sk Kampung Sawai telah melaksanakan satu program iaitu Kem Kempimpinan Pelajar yang melibatkan seramai 27 orang murid tahap dua yang memegang jawatan pengawas sekolah, pengawas pusat sumber, ketua kelas dan penolong ketua kelas.

Kem kepimpinan ini telah dilaksanakan selama 2 malam 1 hari  bermula pada 26 sehingga 27 Julai. Menurut penyelaras kem ini iaitu Penolong Kanan Hal Ehwal Murid Puan Rosina binti Tomick, tujuan kem ini dijalankan adalah untuk memupuk jiwa pemimpin dalam diri murid serta menanam sikap bersedia untuk menerima segala tanggungjawab dan melaksanakannya dengan penuh amanah dan berdisiplin. Antara pengisian sepanjang kem tersebut adalah ice-breaking, explorace, pemimpin muda, burung hantu dan pelbagai lagi.

Tuntasnya, kem ini telah berjalan dengan lancar dan banyak memberi impak positif dalam diri setiap murid. Penerapan sikap yakin diri dan saling mempercayai berjaya disemai untuk membuahkan satu organisasi yang mantap dan berdisiplin dalam melaksanakan tanggangungjawab yang telah diberikan.

















Post a Comment

0 Comments