SMK BELAWAI: PROGRAM MINGGU PERTAMA PERSEKOLAHAN SESI 2023/2024

 

Pengurusan pembukaan sekolah KPM bagi setiap sesi akademik sewajarnya berjalan dalam suasana ceria, mesra dan selamat. Perkara ini selaras dengan hasrat KPM untuk melahirkan Anak yang Baik lagi Cerdik (ABC) dan sekali gus mewujudkan suasana “Murid Ceria, Guru Bahagia, Sekolah Bitara dan Negara Sejahtera”.

Program dan aktiviti di sekolah pada minggu pertama sesi persekolahan ini akan mempengaruhi adab, akhlak dan motivasi murid dalam pembentukan sahsiah berdasarkan aspek karamah insaniah. Pihak pentadbir sekolah bertanggungjawab memupuk semua nilai baik yang menjadi teras kemenjadian murid khususnya minat murid untuk hadir ke sekolah.

Bagi menjayakan hasrat KPM, maka sekolah kami telah mengadakan beberapa aktiviti sepanjang minggu pertama persekolahan. berikut disertakan bersama Jadual aturcara dan beberapa keping gambar sepanjang program dijalankan 


















Melalui program sebegini diharapkan mampu menarik minat murid untuk hadir kesekolah dan kembali bersemangat setelah bercuti selama 4 minggu. Selain itu, harapan kami ialah agar murid mempunyai kesediaan dari segi mental untuk kembali belajar setelah bercuti.



Post a Comment

0 Comments