SK KAMPUNG SAWAI: SAMBUTAN HARI GURU

Pada minggu lepas, SK Kampung Sawai telah mengadakan sambutan Hari Guru pada 18 Mei 2023 di Dewan Utama. Sambutan ini telah dilaksanakan selama 1 hari dengan pelbagai aktiviti yang sangat meriah.

Pada sebelah pagi, acara dalam dewan telah diserikan dengan perkongsian ucapan dari KPM yang telah disampaikan oleh Penolong Kanan Pentadbiran serta ucapan dari Menteri pendidikan yang telah disampaikan oleh Penolong Kanan Hem.

Seterusnya, acara diteruskan dengan nyanyian lagu Kami Guru Malaysia serta ikrar guru yang telah disampaikan dan dilaungkan oleh semua guru SK Kampung Sawai dengan penuh semangat dan berkobar-kobar. Acara memotong kek turut dilaksanakan sebagai simbolik sambutan hari guru SK Kampung Sawai.

Menghurai tema Hari Guru pada tahun ini iaitu GURU INSANI PEMANGKIN GENERASI MADANI, Guru Besar Sk Kampung Sawai telah menjelaskan bahawa pentingnya dalam jiwa setiap guru menghidupkan roh insani yang diisi dengan pelbagai nilai murni dan empati dalam mendidik anak bangsa untuk melahirakan generasi cemerlang.

Selain itu, acara hari guru turut diserikan dengan aktiviti yang menarik iaitu radio rosak dan teka gaya. Pada akhir sambutan, acara pertukaran hadiah sesama guru turut dilaksanakan sebagai tanda menghargai setiap usaha dan penghargaan kepada diri masing-masing dalam mendidik para pelajar.













Post a Comment

0 Comments