SK KG BETANAK : KARNIVAL STEM ANJURAN BERSAMA PANITIA SAINS, PANITIA MATEMATIK DAN PANITIA REKA BENTUK DAN TEKNOLOGI

Pada 12 Jun 2023, Sekolah Kebangsaan Kampung Betanak telah melaksanakan Majlis Perasmian Karnival STEM 2023 anjuran bersama Panitia Sains, Panitia Matematik dan Panitia Rekabentuk & Teknologi. Terdapat pelbagai aktiviti berkaitan dengan STEM telah dipertandingkan antaranya ialah :
  1. Bingo Sifir
  2. Poster Saintifik
  3. Memasang model 
  4. Inovasi
  5. Bridge Building
  6. Kuiz STEM
  7. Mewarna STEM
Semua aktiviti tersebut dipertandingkan sepanjang Minggu Karnival ini dijalankan iaitu bermula 12-16 Jun 2023. Majlis Penutupan atau penangguhan Karnival STEM sesi 2023 telah dijalankan pada hari Jumaat 16 Jun 2023. Penyampaian hadiah dan sijil telah dijalankan unutk para pemenang dan peserta. Tahniah dan syabas kepada semua murid yang bertungkus lumus menyertai dan memeriahkan acara yang telah dipertandingkan. 

Oleh itu, tercapailah objektif utama Karnival STEM dengan melihat kepada penglibatan murid yang progresif dan aktif. Aktivit ini juga bertujuan untuk menarik murid-murid berfikiran kreatif dan berinovasi selaras dengan kehendak utama STEM. Semoga tahun hadapan aktiviti ini dapat dijalankan semula dan segala kekurangan akan ditambah baik. Berikut aadalah video dan juga gambar sepanjang aktiviti tersebut berlangsung.














Penyampaian Hadiah untuk para pemenang aktiviti Minggu STEM.




Disediakan oleh :

NURUL AINI BINTI MOHD.YUNOS

PENYELARAS WEBSITE SISC+  SK KG BETANAK









Post a Comment

0 Comments