SJK CHUNG HUA MATU: PROGRAM GOTONG-ROYONG MALAYSIA MADANI 2023

Laporan Program Gotong-Royong Malaysia MADANI SJK Chung Hua Matu

Tarikh: 19/08/2023
Masa: 0800 - 1000
Tempat: SJK Chung Hua Matu 
Kumpulan yang hadir:  13 orang guru, 4 anggota Akademi Kepolisian (AKP), 66 ibu bapa, dan 59 orang murid tahap 2 dari SJK Chung Hua Matu serta 13 orang bekas murid.
 
Perisian Aktiviti
 
1. Menyimen Jalan Sekolah yang Retak: Dalam usaha untuk menjaga keselamatan dan keselesaan di persekitaran sekolah, para ibubapa telah berganding bahu untuk menyimen jalan sekolah yang retak. Langkah ini amat penting bagi memastikan para murid dapat bergerak dengan selamat di sekitar kawasan sekolah.
 
2. Memasang "PVC Rain Gutter" di Prasekolah: Sebahagian daripada aktiviti ini, para ibubapa telah membantu menukar dan memasang saluran air hujan PVC di prasekolah. Langkah ini akan membantu mengalirkan air hujan dengan lebih teratur, mencegah kebanjiran dan menjaga kebersihan prasekolah.
 
3. Mengemas Bilik Darjah: Para guru, ibu bapa, dan murid tidak hanya memberikan tangan membantu dalam membersihkan bilik darjah, malah turut menghiasinya agar bilik darjah menjadi tempat yang lebih menarik dan kondusif untuk proses pembelajaran.
 
4. Menyediakan Makanan: Untuk memastikan semua ibubapa mendapat tenaga yang mencukupi, hidangan makanan telah disediakan. Ini telah memberikan peluang kepada semua hadirin untuk bersantai dan beramah mesra sambil menikmati makanan.
Program gotong-royong ini berjaya mencapai matlamatnya dengan penutupan pada jam 1000 pagi. Semua usaha yang telah dilakukan oleh para ibubapa telah memberikan impak yang positif terhadap persekitaran sekolah.
 
Penutup
Jutaan terima kasih kepada semua pihak terlibat yang telah memberikan sumbangan tenaga dan masa untuk menjayakan program ini. Kerjasama dan semangat gotong-royong yang diperlihatkan adalah contoh yang baik kepada semua pihak tentang pentingnya menjaga keceriaan, keselamatan, dan keselesaan di sekolah serta membawa impak yang positif kearahan pencapaian objektif kemenjadiaan murid.
 
Gambar Aktiviti
May be an image of 14 people
 
May be an image of 9 people
 
 May be an image of 3 people
 
May be an image of 5 people and text
 
May be an image of 6 people and table 
 
Disediakan oleh:
Kevin Wong

Post a Comment

0 Comments