SK KAMPUNG SAWAI: GOTONG ROYONG MADANI

 Pada 12 Ogos yang lepas, SK Kampung Sawai telah berjaya menjalankan Program Gotong Royong Madani peringkat sekolah. Program ini telah berlangsung bermula jam 7.30 pagi sehingga 12.30 tengahari.

Menurut penyelaras program ini iaitu Puan Rosina binti Tomick selaku Penolong Kanan Hal Ehwal Murid sekolah, program ini bertujuan untuk membersihkan kawasan sekolah, menceriakan landskap dan turut membaiki mana-mana tempat yang telah mengalami kerosakan.

Lebih menariknya, program ini turut disertai oleh PIBG SK Kampung Sawai yang sama-sama menceriakan kawasan sekolah. Pembahagian kepada 3 tempat utama telah diagihkan dan masing-masing yang terlibat telah melaksanakan dengan penuh tanggungjawab dan melakukan kerja-kerja dalam suasana yang harmoni.

Program gotong royong madani ini telah berjaya mencapai objektifnya iaitu membersihkan kawasan sekolah dan menceriakan landskap persekitaran sekolah. Selain dapat mengukuhkan hubungan antara warga sekolah dengan warga komuniti Sawai, program ini turut berjaya menanam nilai kasih sayang serta cinta akan kebersihan dalam kalangan murid sekolah.












Post a Comment

0 Comments