SK ABANG BUYUK : SAMBUTAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT SEKOLAH.


PROGRAM: SAMBUTAN MAULIDUR RASUL

TARIKH: 29 SEPTEMBER 2023

HARI: JUMAAT

PENYELARAS: PANITIA PAI & BAHASA ARAB


Pada tarikh 29 September 2023 Sk Abang Buyuk Jerijeh telah melaksanakan program sempena sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah. Segala persiapan yang dirancang dapat dilaksanakan dengan sempurna mengikut acuan yang ditetapkan. Justeru it sambutan pada kali ini dilihat amat beriava dengan keriasama vanq dituniukkan ole segenap lapisan warga kerja SK ABANG BUYU. Oleh yang demikian diharapkan agar kecemerlangan perlaksaaan program ini dapat diteruskan dimasa hadapan.


Aktiviti:

Bagi memastikan setiap murid memahami, mengenal dan menghayati Sambutan Maulidurasul dengan lebih mendalam, beberapa program telah disusun. Antaranya :

  1. Perarakan Maulidur Rasul
  2. Ceramah Maulidur Rasul
    (Ustaz Mohd.Asyraf Bin Abdul Manaf)
  3. Pertandingan Mewarna (Tahap 1)
  4. Kuiz: Mikrofon Beracun (Tahap 2)

Pada kali ini ceramah Maulidurasul telah disampaikan oleh al-

Fadhil Ustaz Muhammad Asyraf Bin Abdul Manaf.


Walaupun pada dasarnya Sambutan Maulidurasul ini hanya dilaksanakan sekali dalam setahun, pendedahan maklumat yang berterusan dari guru-guru amat penting bag memastikan para murid dapat menghayati dan memahami kelebihan sambutan Maulidurasul ini dengan lebih sempurna. Justeru it kerjasama dan sokongan daripada guru-guru amat diharapkan dalam usaha melahirkan insan yang intelek baik dari jasmani mahupun rohani. Aktiviti-aktiviti yang dicadangkan juga perlu dilaksanakan dengan sebaik mungkin agar murid-murid mendapat pengetahuan yang berguna.


Penutup :-

TAHNIAH BUAT SEMUA AHLI JAWATANKUASA YANG

BERTUNGKUS LUMUS MENJAYAKAN PROGRAM YANG BERMANFAAT INI.


#SKABJMANTAP

#TOGHETERWEARECHAMPION


Gambar sepanjang program :-





























Laporan disediakan oleh : Cik Nurita Binti Abdul Razak


Post a Comment

0 Comments