SK KAMPUNG SAWAI: MAJLIS PERMUAFAKATAN BERSAMA IBUBAPA BIL.1

 Pada 5 September hari Selasa yang lepas, SK Kampung Sawai telah melaksanakan majlis permuafakatan bersama ibubapa yang dijalankan di dewan sekolah. Majlis ini telah berjaya dihadiri oleh semua ibubapa murid Sk Kampung Sawai.

Objektif perjumpaan ini adalah untuk memberi kesedaran tentang perlunya hubungan kerjasana ibubapa atau penjaga dan usaha berterusan bagi peningkatan akademik. Selain itu, permuafakatan ini turut bertujuan untuk mengetahui prestasi disiplin dan sahsiah diri anak-anak di sekolah.

Antara perkara yang dibincangkan dalam majlis tersebut adalah prestasi ujian pertengahan sesi akademik, prestasi disiplin, serta masalah-masalah lain yang melibatkan aktiviti pembelajaran pelajar.

Majlis permuafakatan ini telah berjaya menerapkan nilai kesedaran dalam mendorong semangat ibu bapa kepada anak-anak dalam pembelajaran pelajar. Keperihatinan yang ditunjukkan ibubapa dalam menghadiri majlis ini telah berjaya menjadikan majlis ini berjalan dengan lancar dan teratur mengikut jadual yang telah ditetapkan.









Post a Comment

0 Comments