SK KG TEKAJONG: MAJLIS PELANCARAN DUTA SAHSIAH PEMANGKIN PEMBENTUKAN KARAKTER KARAMAH INSANIAH PERINGKAT SK KG TEKAJONG

 Nama Sekolah                            : SK Kg Tekajong

Nama Program / Intervensi         : Majlis Pelancaran Duta Sahsiah Pemangkin Pembentukan Karakter Karamah Insaniah Peringkat SK Kg Tekajong

Mata Pelajaran                           : -

 

Tarikh Pelaksanaan Program / Intervensi: 31 Oktober 2023

Kumpulan Sasaran                     : Semua murid, warga sekolah, BPSH, PDRM

Pengisian Program / Intervensi   :

Bahagian Pengurusan Sekolah Harian (BPSH), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dengan kerjasama Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah menganjurkan Majlis Pelancaran Duta Sahsiah Pemangkin Pembentukan Karakter Karamah Insaniah Peringkat Kebangsaan Tahun 2023. Sehubungan dengan itu, pihak SK Kg Tekajong telah menyahut cabaran dan melaksanakan Majlis Pelancaran program pada tarikh di atas.

Penganjuran majlis ini bertujuan untuk memantapkan kerjasama antara KPM dan PDRM. Di samping itu, pihak sekolah telah melantik seorang murid untuk menjadi Duta Sahsiah pada peringkat sekolah yang dapat membantu memperjelaskan peranan murid dalam memahami dan mengaplikasikan Garis Panduan Salah Laku Seksual dan Salah Laku Buli dalam kehidupan seharian.

Gambar / Video:






       

Penutup                                     :        

Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang terlibat dalam melaksanakan Majlis Pelancaran Duta Sahsiah Pemangkin Pembentukan Karakter Karamah Insaniah pada kali ini.

Disediakan oleh:

PK Pentadbiran SK Kg Tekajong 

Post a Comment

0 Comments