SK KAMPUNG SAWAI: PROGRAM PEMERIKSAAN KESIHATAN

Pada 17 Mei yang lepas, SK Kampung Sawai telah menerima kunjungan dari klinik kesihatan Matu untuk pemeriksaan pelajar tahun 1 dan 6. Seramai 4 orang jururawat yang telah datang dan diketuai oleh ketua jururawat KK Tian iaitu Puan Narehan Bolhassan

Pemeriksaan ini dijalankan adalah bertujuan untuk memeriksa tahap kesihatan murid-murid Sk Kampung Sawai serta memberi pendedahan tentang penjagaan kesihatan yang baik.

Sesi perkongsian penjagaan kesihatan serta cakna terhadap penyakit persekitaran telah disampaikan oleh jururawat Puan Narehan. Lebih menariknya, murid-murid turut diajar melakukan amali membasuh tangan dengan cara yang betul.

Setelah selesai sesi perkongsian, sesi pemeriksaan kesihatan telah dijalankan terhadap semua murid tahun 6. Pemeriksaan seperti mulut, tangan, kaki dan mata telah dijalankan dengan teliti dan baik. Bagi pelajar tahun 1, mereka telah diberikan suntikan vaksin serta pemeriksaan mata.

Perjalanan pemeriksaan kesihatan di Sk Kampung Sawai telah berjaya berjalan dengan lancar dengan bantuan kawalan guru-guru serta kerjasama disiplin dari pihak pelajar.










Post a Comment

0 Comments