SK SEBAKO :: MAJLIS PELUNCURAN PROGRAM GALAKAN DAN LITERASI MEMBACA (GALASI)

20 Mei 2024
Majlis Pelancaran Program Galakan dan Literasi Membaca (GALASI)

Perhimpunan pagi ini diteruskan dengan pelancaran Program Galakan dan Literasi Membaca. Program serampang dua mata ini bertujuan untuk menggalakkan anak-anak SK Sebako membaca buku sekaligus meningkatkan rekod bacaan dalam Program NILAM masing-masing.

Selain itu program ini juga diperkenalkan untuk membimbing murid-murid yang belum lancar membaca untuk dibimbing oleh para guru agar celik membaca. Program Bimbingan Membaca ini dilaksanakan dengan kaedah Mentor-Mentee yang melibatkan semua guru dan murid-murid Darjah 1 Bestari.

Selain itu, program ini juga mensasarkan murid Pra Sekolah yang dibahagikan kepada dua kumpulan iaitu Murid 5 Tahun dan Murid 6 Tahun yang akan dibimbing setiap hari oleh Puan Zaidan Saie (PPM Pra Sekolah) dan Cikgu Khaizanatul Husna (Guru Pra Sekolah).


Di akhir program telah disampaikan hadiah kepada empat orang murid Tahap 2 yang merekodkan bacaan NILAM tertinggi bagi bulan April. Perhimpunan Program Bacaan akan diadakan pada minggu ke-4 setiap bulan. Majlis turut menyerahkan surat perlantikan Penyelaras Program Galakan Membaca kepada Puan Kasina Abdul Razak dan Penyelaras Program Literasi Membaca kepada Puan Siti Hazirah Karim.















Post a Comment

0 Comments